تفاوت پمپ باد سایلنت و معمولی

تفاوت پمپ باد سایلنت و معمولی

شما مشتریان گرامی میتوانید از طریق فروشگاه اینترنتی کمپرسور رحیمی، محصولات خود را به راحتی خریداری کرده و دریافت نمایید. در این بخش تفاوت پمپ باد سایلنت و معمولی را برای شما توضیح داده ایم.

 

کمپرسور سایلنت Silent  یا بی صدا یا اویل فری Oil Free، یکی از انواع کمپرسور موجود در بازار است که در طراحی آن، اهمیت ویژه‌ای به کم صدا بودن آن داده شده است. ساختار این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که در هنگام مکش هوا، حداقل میزان صدا ایجاد شود.

کم صدا بودن این کمپرسور به دلیل تغییراتی در سیستم سیلندر دستگاه امکان‌ پذیر شده است. جالب است بدانید موتور کمپرسور باد هنگام روشن شدن، صدای بسیار کمی تولید می‌کند که به هیچ عنوان آزاردهنده نیست؛ اما حرکت پیستون و اجزای سیلندر دستگاه، همچنان صدا تولید می کنند.گ

 

عملکرد کمپرسور سایلنت

موتور دستگاه، با حرکت پیستون‌های داخل سیلندر، هوا را مکش می‌کند و فرآیند مکش هوا آغاز می‌شود. هوای مکش شده توسط سیلندر از طریق لوله‌هایی به مخزن منتقل می‌شود و در آنجا، هوای فشرده جهت استفاده ذخیره می‌گردد. و هر زمان که نیاز به هوای فشرده داشته باشید می توانید این هوا را مخزن به دستگاه ها و یا ابزارهایتان انتقال دهید.

 

تفاوت پمپ باد سایلنت و معمولی

پمپ باد یا کمپرسور باد دستگاهی است که هوای فشرده را برای ابزارآلات و تجهیزات صنعتی فراهم می کنند و به طور کلی دو نوع پمپ باد در بازار وجود دارد: پمپ باد سایلنت و معمولی که در جدول زیر به بررسی 5 مورد از مهمترین تفاوت های پمپ باد سایلنت با پمپ باد معمولی می پردازیم.

 

 

ساختار کلی کمپرسور silent

کمپرسور سایلنت از نظر شکل ظاهری بسیار شبیه به کمپرسورهای معمولی است؛ اما اگر تجربه‌ای در زمینه کار با کمپرسورهای مختلف دارید، می‌توانید کمپرسورهای سایلنت را تشخیص دهید.

کمپرسور سایلنت همچنان دارای مخزن، موتور سیلندر و متعلقات جانبی است که بسیار شبیه به کمپرسورهای معمولی هستند؛ اما اگر دقت کنید، در قسمت سیلندر و موتور تفاوت‌های ریزی را مشاهده خواهید کرد.

اگر دو کمپرسور سایلنت و معمولی ۵۰ لیتری را در کنار هم قرار دهید مشاهده خواهید کرد که کمپرسور سایلنت تعداد موتور بیشتری دارد.

در کمپرسورهای سایلنت معمولاً به ازای هر ۲۵ لیتر گنجایش مخزن از یک موتور استفاده می‌شود. در صورتی که در کمپرسورهای معمولی فقط از یک الکتروموتور استفاده می کنند.

تفاوت دیگر در بخش سیلندرها است. معمولاً در کمپرسورهای سایلنت از تعداد سیلندر بیشتر استفاده می‌شود. این سیلندرها هرکدام ورودی هوای مخصوص به خود را دارد که با استفاده از فیلترهای هوا پوشش داده شده‌اند.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *