کمپرسور ایستاده بهتر است یا خوابیده؟

کمپرسور ایستاده بهتر است یا خوابیده؟

شما مشتریان گرامی میتوانید از طریق فروشگاه اینترنتی کمپرسور رحیمی، محصولات خود را به راحتی خریداری کرده و دریافت نمایید. در این بخش کمپرسور ایستاده بهتر است یا خوابیده؟ را برای شما توضیح داده ایم.

 

یکی از کمپرسورهای هوا، کمپرسور باد سیلندر پیستونی نام دارد که در صنایع متفاوت استفاده‌های فراوانی از آن می‌شود و دارای ظرفیت هوای مختلفی است. این کمپرسور از سه قسمت هواساز دینام یا الکتروموتور و مخزن تشکیل‌شده که مخزن آن به شکل ایستاده (عمودی) یا خوابیده (افقی) است‌.

کمپرسور هوا با مخزن ایستاده معمولاً ظرفیت بالاتری نسبت به نوع افقی دارد و در فضاهای محدود، از آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. تفاوت پمپ باد ایستاده و پمپ باد خوابیده در این است که نوع ایستاده عمودی و نوع خوابیده به شکل افقی تولید می‌شود.

پمپ باد خوابیده دو چرخ داشته و در نوع ایستاده آن هیچ چرخی تعبیه نشده‌است. همچنین نوع ایستاده از نظر عرض فضای کمتریی را نسبت به نوع خوابیده اشغال می‌کند.

از پمپ ایستاده برای کارگاه‌های تولیدی و نوع خوابیده برای همه موقعیت‌ها استفاده می‌شود. همچنین حمل و نقل نوع خوابیده از نوع ایستاده آسان‌تر است.

کدام کمپرسور باد بهتر است؟

اگر خشک بودن باد خروجی برای شما مهم است، باید از کمپرسور عمودی یا ایستاده استفاده کنید. در نوع ایستاده فاصله بیشتری تا کف مخزن وجود دارد و این امر سبب می‌گردد تا رطوبت کمتری از مخزن خارج شود. البته این موارد در رابطه با کمپرسورهایی با حجم بالای 150 مؤثر می‌باشد و برای کارهایی که معمولی هستند، تاثیر چندانی ندارد.

کاربرد کمپرسور باد ایستاده و خوابیده

کمپرسورها وظیفه فشرده‌کردن گازها را برعهده دارند و یک کمپرسور هوای محیط را به‌وسیله محفظه‌ای که دارای فیلتر هوا می‌باشد، می‌گیرد. این فیلتر از ورود گرد و غبار به داخل سیلندر جلوگیری می‌کند.

همچنین باید فیلتر در فواصل زمانی منظم تعویض گردد؛ چرا که در صورت عدم تعویض آن، باعث افت فشار و کاهش کارایی دستگاه خواهد شد. شاید برای خرید کمپرسور هوا این سؤال برای شما مطرح گردد که پمپ باد ایستاده بهتر است یا خوابیده؟

باید گفت که این دو مدل تقریباً شبیه به یکدیگر هستند و تنها تفاوت آن‌ها، افقی و عمودی بودنشان در فضای کف می‌باشد که پیش از خرید باید مکان و فضایی مورد نظر برای استفاده از این کمپرسور را در نظر بگیرید.

اگر قصد استفاده از این کمپرسور را برای منزل یا تاسیسات تجاری دارید، بهتر است از نوع ایستاده استفاده کنید؛ زیرا در این نوع کمپرسور مخزن در بالای موتور قرار گرفته‌و به‌خاطر راحتی جابجایی، برای مصارف خانگی بسیار مناسب می‌باشد. کمپرسور افقی به‌دلیل این‌که فضای بیشتری را اشغال می‌کند، در ایستگاه‌های تجاری و کارگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه کارکرد کمپرسور باد ایستاده و خوابیده

کمپرسور باد را روشن نموده و منتظر بمانید تا مخزن هوا پر شود. سپس کلید الکتریکی روی دستگاه را فشار دهید تا کمپرسور شروع به کار کند. به گیج بزرگ روی مخزن توجه نمایید.

هنگامی که سوزن از حرکت ایستاد، نشان‌دهنده آن است که فشار هوای داخل مخزن به میزان مشخص و تعیین‌شده رسیده‌است. برای کار کردن با کمپرسورهای بادی آگاهی از میزان فشار ضروری می‌باشد. معمولاً اطلاعات روی ابزار حک می‌گردند.

باید هوای خروجی شلنگ را چندین مرتبه پایین‌تر از حداکثر فشار کارکرد ابزار نگه دارید. هر ابزاری در فشار معینی عمل می‌کند؛ در نتیجه هر بار که به کمپرسور یک ابزار جدید متصل می‌کنید، فشار را نیز تنظیم نمایید.

پس از تنظیم فشار باید فشار هوای خروجی را نیز تنظیم کنید. معمولاً یک شیر رگلاتور برای تنظیم این فشار وجود دارد. با چرخاندن در جهت پاد ساعتگرد شیر، فشار هوا کاهش می‌یابد و می‌توان برای کار با ابزار از آن استفاده کرد. تا زمانی که هوا به‌صورت فشرده داخل شلنگ وجود داشته‌باشد، ابزار بادی کار خود را به‌طور صحیح انجام می‌دهد.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *