نحوه کارکرد کمپرسور های بدون روغن

نحوه کارکرد کمپرسور های بدون روغن

شما مشتریان گرامی میتوانید از طریق فروشگاه اینترنتی کمپرسور رحیمی، محصولات خود را به راحتی خریداری کرده و دریافت نمایید. در این بخش نحوه کارکرد کمپرسور های بدون روغن را برای شما توضیح داده ایم.

 

به دلیل نبود روغن در کمپرسور های اویل فری، مشکلی بابت جابه‌جا کردن و ترس از روغن ریزی کمپرسور وجود ندارد. این مسئله باعث می‌شود کمپرسور بدون روغن برای مصارف غیر تجاری، (عمدتا در خانه) استفاده شود.

کمپرسور های اویل فری هنگام کار کردن، حرارت بیشتری نسبت به نمونه‌های روغنی تولید می‌کند، زیرا هیچ روغنی برای خنک کردن آن وجود ندارد.

 

مراحل کارکرد کمپرسور بدون روغن

کمپرسور بدون روغن هوای خارج را از طریق یک شیر وارد سیستم می‌کند. سپس هوا را از میکرو فیلتر مخصوص عبور می‌دهد تا از پاک بودن آن مطمئن شود.

 به عبارت دیگر فیلتر باعث کاهش آلودگی هوای کمپرسور می‌شود. سپس شیر تخلیه باز می‌شود تا هوا را به محفظه پمپ هدایت کند.

با بسته شدن شیر تخلیه، کمپرسور شروع به کار می‌کند. هنگامی که کمپرسور در حال کار است و شما از هوای داخل مخزن استفاده می‌کنید، کمپرسور نمی‌تواند هوای بیشتری را در مخزن ذخیره کند. پس بهتر است اجازه دهید تا هوای داخل مخزن کاملا پر شود و بعد از خاموش شدن کمپرسور، با حداکثر فشار باد از کمپرسور استفاده کنید.

مزایا

تعمیر و نگهداری کمتر

نیاز به تعمیر و نگهداری کمپرسور باد با روغن سنتی بسیار بیشتر از نمونه‌های بدون روغن یا اویل فری است. این دستگاه ها به تعویض روغن به صورت مرتب نیاز دارند، به این معنی که شما نیز باید مرتبا روغن مخصوص کمپرسور را تهیه و با روغن قبلی جایگزین نمایید(در صورتیکه از روغن نامناسب استفاده کنید، کمپرسور دچار گیرپاژ خواهد شد).

این اقدام به هزینه و زمان بیشتری نیاز دارد. همچنین باید آئروسل‌های روغن را حذف کنید؛ بدین منظور به فیلتراسیون و عناصر جدا کننده‌ی روغن و هوا نیاز دارید.

با استفاده از کمپرسور هوای بدون روغن، نیازی به انجام هیچ یک از این کارها نیست؛ اگرچه تخلیه‌ی کامل مخزن پس از هر بار استفاده برای افزایش طول عمر کمپرسور توصیه می‌شود.(تخلیه مایعات داخل مخزن فراموش نشود)

هزینه‌ی کمتر

کمپرسورهای اویل فری راهی برای صرفه جویی در هزینه هستند. هزینه‌ی خرید آن‌ها عموما بیشتر است (اما در بلند مدت همان هزینه بیشتر صرف خرید روغن در کمپرسور های روغنی خواهد شد.) و همچنین به دلیل اجزای نسبتا کمی که دارند بیشتر دوام می‌آورند.

برخی از مدل‌ها همچنین دارای تنظیم کننده‌هایی هستند که به شما این امکان را می‌دهند که فقط در صورت نیاز از انرژی استفاده کنید. بدین ترتیب به کاهش هزینه‌های سوخت کمک می‌کنند.

سازگار با محیط زیست

نبود روغن کمپرسور باعث سازگاری با  محیط زیست می‌شود؛ زیرا دستگاه هیچ آلاینده‌ای را در جو آزاد نمی‌کند. چرا که این مواد می‌توانند به محیط زیست و کارگران آسیب برساند.

کاهش خطر آلودگی

آلودگی به روغن می‌تواند کیفیت محصولات شما را پایین بیاورد یا به خطر بیندازد. این مسئله به نوبه‌ خود می‌تواند به اعتبار نام تجاری شما آسیب برساند. کمپرسورهای بدون روغن اغلب در زمینه‌هایی مانند غذا و دارو مورد استفاده قرار می‌گیرند، جایی که وجود هوای پاک و بدون روغن ضروری است.

کاربردهای متعدد

برخلاف کمپرسورهای روغنی، کمپرسور باد بدون روغن (اویل فری) می‌تواند برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار گیرد. به دلیل وزن کم و آلایندگی کمتر، با توجه به نوع کاربرد، آن‌ها به راحتی قابل حمل و قابل حرکت به صورت عمودی یا افقی هستند.

از آنجا که آن‌ها فاقد روغن می‌باشند، هنگام کج شدن کمپرسور باد در جهات مختلف، دیگر نگران نشت روغن نخواهید بود. همچنین استفاده از این کمپرسور ها در صنایع دارویی، غذایی، بسته بندی و پزشکی به شدت فراگیر شده است.

شروع سریع‌تر

کمپرسورهای روغنی برای شروع به آمپر بیشتری نیاز دارند. این بدان معناست که اگر شما قصد دارید از آن در یک محیط سرد مانند گاراژ در یک روز زمستانی استفاده کنید، مدتی طول می‌کشد تا دستگاه شروع به کار کند.

این مسئله به دلیل چسبناک بودن روغن است(غلظت روغن) که حرکت در هنگام سرما را دشوارتر می‌کند. با توجه به این که این نوع کمپرسور باد بدون روغن است، بدون توجه به دما می توانید خیلی سریع‌تر آن را راه اندازی کنید.

 

کاربرد کمپرسور باد بدون روغن

یکی از مزایای کمپرسور اویل فری نسبت به مدل دیگر، کاربردهای متعدد آن است. از این دستگاه می توان در مشاغل و صنایع مختلف استفاده کرد که در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم:

صنایع غذایی

یکی از کاربردهای مهم کمپرسورهای اویل فری، کاربرد آن ها در صنعت غذا است.

 استفاده از این مدل کمپرسور علاوه بر افزایش کیفیت غذای تولیدشده، باعث از بین بردن آلودگی های ناشی از آلاینده های روغن نیز می شود.

داروسازی

صنعت داروسازی و پزشکی یک صنعت مهم و حساس به شمار می رود. به همین علت از مرحله خشک کردن تا پوشش دارو مورد بررسی سفت و سخت قرار می گیرد. به همین علت به دلیل حساسیت بالای این موضوع نسبت به آلاینده ها، لازم است از نوع بدون روغن کمپرسور استفاده شود.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *