راهنمای خرید کمپرسور باد

راهنمای خرید کمپرسور باد

شما مشتریان گرامی میتوانید از طریق فروشگاه اینترنتی کمپرسور رحیمی، محصولات خود را به راحتی خریداری کرده و دریافت نمایید. در این بخش راهنمای خرید کمپرسور باد را برای شما توضیح داده ایم.

 

کمپرسور باد یکی از ابزارهای اصلی در بسیاری از محیط های کاری مانند کارگاه های نقاشی، تعمیر خودرو و نجاری و.. می باشد. البته باید بدانید که این ابزار در زمینه پزشکی و دندانپزشکی نیز کاربرد دارد که باید از کمپرسور باد بی صدا استفاده کنید.

بسیاری از شما که در حال مطالعه مقاله راهنمای خرید کمپرسور باد هستید از بازار ابزار دیدن کرده اید و با برندهای زیادی از این ابزارها آشنا هستید. برای خرید آنها باید دانش و اطلاعات کاملی در مورد کمپرسورهای باد داشته باشید تا با توجه به نیاز خود انتخاب مناسبی داشته باشید. در ادامه این مطلب راهنمای خرید کمپرسور باد را آماده کرده ایم تا به شما در خرید این دستگاه کمک کنیم.

 

کمپرسور باد چیست؟

کمپرسور باد وسیله ای است که شاید در مکانیکی ها دیده باشید که وظیفه تامین هوای فشرده مورد نیاز برای انواع ابزارهای بادی بزرگ و کوچک مانند میخکوب های بادی یا آچار بادی را بر عهده دارد.

این دستگاه در انواع و اندازه های مختلف در بازار موجود است. از کمپرسور باد برای فشرده سازی هوا و گازهای طبیعی، اکسیژن، نیتروژن و سایر گازهای صنعتی استفاده می شود. عملکرد کمپرسور باد بسیار ساده است.

این دستگاه ابتدا مانند جاروبرقی هوا را با فشار معینی می مکد و پس از فشرده سازی هوا را با فشار بالا می فرستد.

 

نکات مهم قبل از خرید کمپرسور

به چه میزان فشار و جریان هوا نیاز دارید؟

برای پاسخ به این سوال باید نوع تجهیزات خود و عملکرد آن‌ها را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین کمپرسور را با مناسب‌ ترین ظرفیت برای آن‌ها انتخاب کنید. صدها دستگاه و ابزار پنوماتیک وجود دارند که از هوای فشرده‌ تولید شده توسط کمپرسور برای تامین انرژی خود استفاده کرده و هر یک دارای ویژگی‌ ها و مشخصات فنی خاصی بوده و بر اساس آن به میزان مناسب فشار و جریان هوا نیاز دارند.

قیمت کمپرسور باد و هزینه‌ های اولیه و جانبی آن چقدر است؟

در نظر داشته باشید که علاوه بر قیمت خرید کمپرسور، باید هزینه‌ های جانبی آن از جمله هزینه‌ نگهداری و تعمیر را نیز هنگام خرید بهترین کمپرسور باد در نظر بگیرید. قیمت خرید اولیه در هر مدل به عوامل بسیاری از جمله طراحی، فشار و جریان، روغنی یا بدون روغن بودن و… بستگی دارد.

علاوه بر این هر نوع کمپرسور باد قیمت متفاوتی نسبت به نوع دیگر دارد. به عنوان مثال، معمولا کمپرسورهای پیچ دوار و سانتریفیوژ نسبت به کمپرسورهای معکوس گران‌ تر هستند.

کیفیت هوای تولید شده توسط کمپرسور و نحوه‌ی انتقال آن چگونه است؟

هر یک از انواع کمپرسور به میزان مشخصی هوای فشرده تولید می‌ کنند. لذا کیفیت هوای تولید شده توسط کمپرسور از جمله مهم ترین نکاتی است که باید با توجه به نوع دستگاه در نظر بگیرید. به عنوان مثال کمپرسورهای دینامیکی به صورت دائمی و کمپرسورهای جابه‌جایی مثبت به شکل متناوب انرژی را منتقل می‌ کنند.

 

راهنمای خرید کمپرسور باد

قبل از مطالعه راهنمای خرید کمپرسور باد، باید چند نکته اساسی را در نظر بگیرید تا به انتخاب شما کمک کند. یا حداقل سعی کنید راهنمای خرید آن ابزار را بخوانید.

فشار هوا

فشار هوا که در اصطلاح عامیانه PSI نامیده می شود، معمولاً بر حسب پوند بر اینچ مربع یا PSI اندازه گیری می شود. این دستگاه باید حداقل به فشار PSI 90 برسد تا عملکرد قابل قبولی داشته باشد. اما برای حفظ 90 PSI در این ابزار هنگام خرید، باید دستگاهی با فشار هوای بالاتر خریداری کنید.

بسیاری از کمپرسورهای صنعتی دو مرحله ای هستند یعنی فشار هوا در مرحله اول به حدود 90 PSI و در مرحله دوم به 175 PSI می رسد. اکثر کمپرسورهای کوچک و خانگی تک مرحله ای هستند و در نهایت به فشار هوای 125-135 PSI می رسند که به دلیل محدودیت در شیلنگ و کوپلینگ. حجم هوا برای عملکرد صحیح و بهینه لازم است.

کمپرسور باد برای شروع کار باید مقدار مشخصی هوا تولید کند. حجم هوای تولید شده توسط کمپرسور بر حسب فوت مکعب در دقیقه (CFM) تخمین زده می شود.

دانش CFM کمپرسور باد برای تعیین نوع ابزاری که کمپرسور می تواند کار کند، بسیار ضروری است. به عنوان مثال برای خرید کمپرسور خانگی با فشار هوای 90 تا 125 باید حجم هوا نیز 3 4 باشد.

منبع تغذیه دستگاه

منبع تغذیه کمپرسورهای باد معمولاً برق، گاز و بنزین است. اگر در حال خرید کمپرسور باد برای منزل خود هستید، بهتر است نوع برقی آن را انتخاب کنید. البته اگر به برق دسترسی ندارید بهتر است از منابع دیگر استفاده کنید. کمپرسورهای الکتریکی در ولتاژ 110 تا 120 ولت کار می کنند. مدل هایی که با بیش از دو موتور کار می کنند حدود 220-240 ولت نیاز دارند.

مدل های برقی برای استفاده در فضای داخلی مناسب هستند، زیرا در حین کار دود تولید نمی کنند و مدل های دیزلی مشخصات بهتر و قوی تری دارند و برای صنایع سنگین مناسب هستند.

اسب بخار

اسب بخار قدرت کمپرسور را تعیین می کند. در نظر گرفتن قدرت کمپرسور (HP) روش خوبی برای خرید کمپرسور باد مورد نیاز شما است، اما متاسفانه به دلیل برخی ترفندهای فروشندگان صنعت ابزار در رتبه بندی اسب بخار فروشگاه های بزرگ برای فروش کمپرسور باد، رتبه اسب بخار امکان پذیر نیست. کمپرسورهای صنعتی معمولا در این زمینه به دقت ارزیابی می شوند تا ببینند کمپرسور باد چقدر باید قدرت داشته باشد.

به عنوان مثال، یک موتور واقعی 5 اسب بخار. این دستگاه بر روی یک مدار 24 آمپر با ولتاژ 220 ولت کار می کند، در حالی که اکثر کمپرسورهای خانگی در مدار معمولی 15 آمپر با ولتاژ 110 ولت کار می کنند، قدرت واقعی حدود 2 اسب بخار واقعی است. همچنین قدرت کمپرسور باد با موتور بنزینی با موتور برقی متفاوت است.

قیمت کمپرسور باد

اگر به بازار سر بزنید، با انواع برندهای کمپرسور باد چینی، ایتالیایی و … مواجه خواهید شد. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و راه اندازی کارخانه های متعدد در کشور، تولید و فروش کمپرسورهای هوای ایرانی مورد توجه بسیاری از صنعتگران قرار گرفته است.

عواملی مانند برند دستگاه قطعا در قیمت کمپرسور تاثیرگذار خواهد بود، بنابراین اگر به دنبال بهترین مارک کمپرسور باد هستید باید برای خرید کمپرسور باد مورد نیاز خود هزینه بیشتری کنید.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *