کمپرسور تک مرحله ای

کمپرسور تک مرحله ای

شما مشتریان گرامی میتوانید از طریق فروشگاه اینترنتی کمپرسور رحیمی، محصولات خود را به راحتی خریداری کرده و دریافت نمایید. در این بخش کمپرسور تک مرحله ای را برای شما توضیح داده ایم.

 

کمپرسور تک مرحله ای

کمپرسور رفت و برگشتی تک مرحله ای نوعی کمپرسور است که در آن گاز یا هوا در یک مرحله فشرده می شود. این کمپرسور از یک سیلندر و یک پیستون برای فشرده سازی هوا استفاده می کند. و همچنین هوا فقط یک بار فشرده می شود. بدنه این کمپرسور با توجه به چیدمان پیستون و سیلندر تنظیم می شود.

کمپرسور پیستونی تک مرحله ای توسط یک شیر اندازه گیری فشار و یک پیستون کار می کند. فرآیند فشرده سازی از طریق پیستون انجام می شود. این پیستون در داخل سیلندر فشرده سازی حرکت رفت و برگشتی دارد.

یک شاتون و یک میل لنگ حرکت پیستون را کنترل می کنند. مناسب ترین فلایویل برای کنترل گشتاور تولید شده در اثر حرکت میل لنگ نصب می شود. در این کمپرسورها، میل لنگ از طریق شفت خروجی موتور یا موتور الکتریکی حرکت می کند.

 

نحوه کار

در یک کمپرسور رفت و برگشتی تک مرحله ای، تمام فرآیند فشرده سازی تنها در یک سیلندر انجام می شود. دو شیر به سیلندر متصل می شوند، یکی شیر ورودی یا مکش و دیگری شیر خروجی یا تحویل. باز و بسته شدن یک فنر یا شیر صفحه ای بر اساس اختلاف فشار متغیر است. هنگامی که شیرهای مکانیکی برای مکش و تخلیه استفاده می شوند، عملکرد آنها از طریق بادامک ها کنترل می شود.

 

 

در حین کار کمپرسور تک مرحله ای، با رسیدن پیستون به نقطه مرگ (TDC)، حجم هوای سیلندر به صفر می رسد. در این وضعیت، کمترین حجم سیلندر هنگامیکه پیستون درنقطه مرگ بالا قرار دارد را نادیده بگیرید.

با حرکت پیستون به سمت پایین، فشار داخلی سیلندر کمتر از فشار اتمسفر می شود. به دلیل این اختلاف فشار، شیر مکش باز می شود و مرحله مکش شروع می شود. در این مرحله کمپرسور هوای داخل سیلندر را از طریق شیر مکش می مکد.

هنگامی که پیستون به نقطه مرگ پایین (BDC) می رسد، حرکت میل لنگ به پیستون کمک می کند تا به سمت بالا حرکت کند و هوا را فشرده می کند. در طی این فرآیند تراکم، نقطه ای وجود دارد که فشار داخلی سیلندر از فشار هوای خارجی بیشتر می شود و در این مرحله، شیر ورودی بسته می شود.

یک خروجی به یک مخزن ذخیره متصل می شود. هنگامی که فشار هوای فشرده از فشار مخزن ذخیره بیشتر می شود، دریچه خروجی باز می شود و هوای فشرده آزاد می شود.

بنابراین، این مرحله پیستون به عنوان “مرحله تحویل” شناخته می شود. این یک مرحله فشرده سازی کمپرسور هوای تک مرحله ای است. در پایان این مرحله، دریچه خروجی باز می شود و هوای فشرده به گیرنده منتقل می شود.

پیستون با سرعت بسیار بالایی در داخل سیلندر حرکت می کند و به طور مداوم به سیلندر نیرو وارد می کند. به همین دلیل عمر کمپرسور کاهش می یابد. برای جلوگیری از این امر، انحنای جزئی در بالای سیلندر ایجاد می شود.

 

مزایای کمپرسور تک مرحله ای

  • در این کمپرسور رفت و برگشتی، فشرده سازی هوا در یک مرحله انجام می شود.
  • فقط از یک سیلندر برای فشرده سازی استفاده می کند.
  • نگه داری از آن آسان است.
  • پیستون ها ابعاد فیزیکی یکسانی دارند.
  • این کمپرسور در مقایسه با کمپرسور دو مرحله ای به انرژی کمتری برای کارکردن نیاز دارد.
  • هزینه کمتری دارد.
  • فقط از یک پیستون برای پمپاژ هوا استفاده می کند.
  • این کمپرسورها نیروی ابزارهای پنوماتیکی مانند منگنه کوب بادی، آچارهای جغجغه ای و  تفنگ های اسپری را تامین می کنند.
  • با استفاده از هوای بیشتر گرمای کمتری تولید می کند.

 

کاربرد

  1. در کارگاه ها استفاده می شود
  2. از کمپرسور هوای تک مرحله ای در مکانیکی خودرو استفاده می شود
  3. می توانند در پمپ بنزین ها و کارخانه های تولیدی مورد استفاده قرار گیرند
  4. مورد استفاده در صنایع شیمیایی
  5. برای دبی کم و مکان های پر فشار استفاده می شود.
  6. این کمپرسورها برای انتقال مایع نیز کاربرد دارند
  7. در ابزارهای پنوماتیک
  8. در رنگ آمیزی با پیستوله

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *