هواساز کمپرسور اسکرو چیست؟

هواساز کمپرسور اسکرو چیست؟

شما مشتریان گرامی میتوانید از طریق فروشگاه اینترنتی کمپرسور رحیمی، محصولات خود را به راحتی خریداری کرده و دریافت نمایید. در این بخش هواساز کمپرسور اسکرو را برای شما توضیح داده ایم.

 

هواساز کمپرسور اسکرو یکی از قطعات اصلی و بنیادین یک کمپرسور محسوب می‌شود. این واحد وظیفه تامین نیروی محرکه ابزارهای صنعتی بادی و پنوماتیکی را در صنایع بزرگ برعهده دارد.

هوای محیط به داخل هواساز کمپرسور اسکرو مکیده و بعد داخل محفظه فشرده می‌شود و فشار آن افزایش پیدا می‌کند. این اتفاق با استفاده از روتور نر و ماده‌ای انجام می‌شود که توسط نیروی محرکه الکتروموتور به گردش درآمده‌اند. هوای فشرده شده در نهایت به سمت خروجی و مخزن هوا هدایت می‌شوند.

 

هواساز کمپرسور اسکرو روغنی

هوا ساز کمپرسور اسکرو در دو نوع روغنی و غیر روغنی تولید می‌شوند. در نوع روغنی برای کاهش اصطکاک و حرکت راحت روتورها برای انجام عملیات فشرده‌سازی از روغن کمپرسور استفاده می‌شود.

البته به جای روغن می‌توان از روان‌ کننده‌های مصنوعی دیگر نیز استفاده کرد اما برای استفاده در دماهای بالا و به خاطر خواص بیشتری که دارد، روغن انتخاب بهتری است. بعد از فشرده سازی هوا، غبار روغن از کمپرسور خارج می‌شود. روغن در این مرحله به مخزن جداکننده راه پیدا می‌کند.

روغن استفاده شده در کمپرسور اسکرو بعد از جدا شدن از هوا و تصفیه شدن، دوباره وارد فرایند فشرده‌سازی هوا می‌شود و به عنوان روان‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تصفیه روغن با خنک کردن و فیلتر زباله‌های آن انجام می‌شود. در مرحله پایانی، هوای فشرده شده و بدون روغن ممکن است به یک مخزن انتقال پیدا کند و ذخیره شود و یا برای استفاده به ماشین‌ها و تجهیزات دیگر شما انتقال پیدا کند.

هواساز کمپرسور اسکرو غیر روغنی

نوع دیگر هواساز کمپرسور اسکرو، نوع غیر روغنی آن است. روترها در این هواسازها اصطکاک و تماسی با هم ندارند و بنابراین احتیاجی به استفاده از روغن و سایر روان‌کارها در این کمپرسورها نیست.

هوا در این کمپرسورها باید عاری از هرگونه آلودگی و نشانی از روغن باشد، زیرا امکان تحمل چنین موضوعی برای این کمپرسورها پیش‌بینی نشده است. با این حال بلبرینگ‌های کمپرسور اسکرو را برای مقاومت در برابر خوردگی و کاهش اصطکاک، باید روغن‌کاری کرد.

 

اجزا

یک هواساز کمپرسور اسکرو از اجزای مختلف تشکیل شده است. تا اینجا شما می‌دانید هر هواساز دارای یک روتر ماده و نر است که این دو در جهتی مخالف با یکدیگر می‌چرخند و هوای داخل محفظه را فشرده می‌کنند.

علاوه بر این یک هواساز اجزای دیگری همچون سیلندر، خروجی هوا، مکنده هوا یا آنلودر، پوشش غلاف هواساز، فیلتر هوا که بالای مکنده است و هوای ورودی به محفظه را فیلتر می‌کند و همچنین یاتاقان‌های رانشی و شعاعی نیز دارد.

 

انواع ظرفیت‌ها

هواساز کمپرسور اسکرو در ظرفیت‌های مختلفی ساخته می‌شود و شما باید با توجه به نیاز و کاربرد مورد نظر خود دست به انتخاب بزنید. این هواساز در ظرفیت‌های 2 هزار لیتری تا 50 هزار لیتری ساخته و روانه بازار می‌شود.

شما باید در نظر داشته باشید، هواسازهایی با ظرفیت‌‌های بالا به خاطر دور کمتر، طول عمر بیشتری دارند و کمتر دچار استهلاک می‌شوند.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *