فیلتر جدا کننده کمپرسور چیست؟

فیلتر جدا کننده کمپرسور چیست؟

شما مشتریان گرامی میتوانید از طریق فروشگاه اینترنتی کمپرسور رحیمی، محصولات خود را به راحتی خریداری کرده و دریافت نمایید. در این بخش فیلتر جدا کننده کمپرسور چیست؟ را برای شما توضیح داده ایم.

 

فیلتر جدا کننده کمپرسور

فیلتر جداکننده (SEPARATOR FILTER) در حقیقت قطعه‌ای است که به منظور جدا کردن ذرات روغن از هوا به کار می‌رود و با فیلترهایی که برای تفکیک آلودگی‌های موجود در هوا یا روغن به کار می‌روند متفاوت است.

وظیفه اصلی این فیلترها جدا کردن ذرات روغن از هوا بوده و بیشتر در کمپرسورهای اسکرو روغنی (oil injected) به کار می‌روند. نحوه و اساس کار این فیلترها به این شیوه است که هوا بعد از خروج از بلوک هواساز (Airend) برای فشرده‌سازی از طریق لاین هوا و روغن به مخزن سپراتور وارد می‌شود.

در این مرحله جریان به شکل دو فازی متشکل از هوا و روغن بوده. و برای آنکه هوای خروجی از روغن و مخزن آن جدا شود از یک فیلتر جداساز استفاده می‌شود که این وظیفه بر عهده فیلتر سپراتور خواهد بود.

در حقیقت فیلتر سپراتور شباهتی به فیلترهای هوا یا فیلترهای روغن ندارد که برای جداسازی آلودگی‌ها به کار می‌روند و این فیلتر برای تفکیک ذرات از هم به کار می‌رود.

نحوه عملکرد

در مرحله اول هوا به داخل مخزن وارد می‌شود و با توجه به موقعیت قرارگیری نازل ورودی و شکل مخزن، حرکت پیچشی به خود گرفته و با توجه به نیروی گریز از مرکز از مرکزی که در نتیجه چرخش به وجود می‌آید، ذرات روغن به واسطه وزن مولکولی بالا جدا می‌شوند. الکتریسیته ساکن تشکیل شده در این مرحله باید به سمت ارت کمپرسور هدایت و تخلیه شده و از انفجار داخلی مخزن جلوگیری شود.

در مرحله دوم هوایی که حاوی ذرات روغن است به طرف فیلتر سپراتور هدایت می‌شود و بعد از وارد شدن به آن، عملیات تفکیک انجام می‌شود. فیلتراسیون توسط لایه‌های میکرو فایبر گلاس و توری استیل نگه‌دارنده انجام خواهد شد.

در مرحله تکمیلی ذرات باقی ماند توسط فیلترها جذب شده و به قسمت انتهایی سپراتور هدایت می‌شوند. روغن جمع شده در نهایت در یک حوضچه جمع شده و توسط یک لاین ساکشن که به ورودی ایراند متصل است، مکش می‌شود و برای برگشت نخوردن جریان روغن از ایراند به آن از چک ولو در مسیر استفاده خواهد شد.

 

مزایا

  • این فیلترها از هوای فشرده شده در داخل کابین کمپرسور را از ذرات روغن پاک می‌کنند
  • استفاده از این فیلترها باعث می‌شود که روغن موجود در هوای خروجی کمپرسور به شکل قابل توجهی کاهش یابد.
  • فیلتر سپراتور می‌تواند باعث افزایش راندمان کلی سیستم شود
  • محصولات تولید شده مرتبط با هوای فشرده از کیفیت بالاتری برخوردار خواهند بود.
  • این فیلترها می‌توانند هزینه‌های تعمیر و نگهداری کمپرسور را کاهش بدهند
  • استفاده از فیلتر سپراتور می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های فیلتراسیون خطوط هوای فشرده شود.

 

انواع فیلترهای جداکننده

  • فیلتر سپراتور کارتریجی (اکسترنال)
  • فیلتر سپراتور تانکی (مخزنی)

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *