کمپرسور دندانپزشکی چیست؟

کمپرسور دندانپزشکی چیست؟

شما مشتریان گرامی میتوانید از طریق فروشگاه اینترنتی کمپرسور رحیمی، محصولات خود را به راحتی خریداری کرده و دریافت نمایید. در این بخش کمپرسور دندانپزشکی چیست؟ را برای شما توضیح داده ایم.

 

کمپرسور دندانپزشکی از نوع کمپرسورهای بدون روغن (oil free compressor) هستند که به یونیت های دندانپزشکی متصل می شوند تا هوای فشرده کاملا خالص و پاکی را متناسب با نیاز ابزارهای مختلف دندانپزشکی از جمله هندپیس‌های چرخشی دندانپزشکی، پوار هوا و آب، دستگاه جرم‌گیر و سایر دستگاه‌های پنوماتیک ضروری درون یونیت فراهم کند.

 

نحوه عملکرد کمپرسور دندانپزشکی

کمپرسور دندانپزشکی به قدری اهمیت دارد که از آن با عنوان قلب یونیت دندانپزشکی یاد می‌شود. وظیفه کمپرسور فشرده کردن، تمیز و خشک نمودن هوا و در نتیجه به کار افتادن هندپیس‌ها است.

این عملیات در کمپرسور به وسیله سیستم تصفیه درونی انجام می‌شود که نقطه خنک کننده هوای فشرده در جراحی دندان را کم کرده و از طریق خشک کن، رطوبت را خارج می‌کند. اینگونه عملکرد هندپیس بهبود یافته و باکتری‌ها از بین می‌روند.

اینکه یونیت دندانپزشکی چگونه عمل کند به کمپرسور بستگی دارد. هرچقدر کمپرسور سر و صدا و لرزش کمتری داشته باشد، عملکرد پزشک نیز بهتر می‌شود.

به همین خاطر کمپرسور دندانپزشکی بی صدا و بدون لرزش امروزه از اولویت‌های پزشکان و فروشندگان تجهیزات پزشکی است. نوع عملکرد این کمپرسور آن را از دیگر انواع متمایز می‌کند؛ همچنین پزشکان با توجه به نوع نیاز مطب خود انواع کوچک، متوسط یا بزرگ کمپرسور دندانپزشکی را انتخاب می‌کنند.

 

کاربرد

اصلی‌ترین کاربرد کمپرسور دندانپزشکی در زیبایی‌سازی، تعمیر دندان و جلوگیری از تجمع باکتری است. این محصول در دو نوع روغنی و بدون روغن ارائه می‌شود.

کمپرسور اسکرو بدون روغن در کلینیک‌های دندانپزشکی به شدت کاربرد دارد. این مدل با توجه به میزان فشار عملیاتی مورد نیاز به دو صورت تک مرحله و دو مرحله‌ای تولید و به بازار عرضه می‌شود.

 

معایب

کمپرسورهای هوای دندانپزشکی در انواع و مدل‌های مختلف در بازار موجودند. مهم است که با مزایا و معایب انواع مدل‌های موجود در بازار آشنا باشیم تا بتوانیم انتخاب بهتری داشته باشیم برخی مدل‌های موجود در بازار لرزش شدید و صدای ناهنجاری از خود تولید می‌کنند که موجب نارضایتی پزشک و بیمار می‌شود.

ورود روغن و آب به همراه هوا به درون شیلنگ‌ها و قطعات داخل یونیت نیز از دیگر معایب برخی از مدل‌های ضعیف موجود در بازار است که موجب اتلاف انرژی و هزینه می‌شود.

به علاوه، هوای مرطوب آلوده به روغن، راندمان کاری و کیفیت کار پزشک را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی از مدل‌های کمپرسور بدون روغن، استهلاک بالایی دارند. همچنین در برخی موارد، قطعات یدکی لازم برای تعمیر کمپرسور دندانپزشکی در بازار به سختی یافت می‌شوند.

 

مزایا

کمپرسورهای یخچالی دندانپزشکی دارای مزایای زیادی نسبت به سایر همتایان خود هستند. برای مثال در کمپرسور دندانپزشکی ایتالیایی از موتورهای کولر گازی با قدرت یک و نیم تا دو و نیم اسب بخار استفاده می‌شود که صداگیری بالایی هم دارند.

در برندهای مطرح در مصرف برق با بهره‌گیری از خازن‌های دائم کاسته شده است. این کمپرسورها دارای دقت بالا و عمر طولانی بوده و محصولی عمری برای دندانپزشکان محسوب می‌شوند.

نصب هواکش مخصوص که جلوی صدا را بگیرد، به همراه فیلتر جذب کننده ذرات معلق آب و روغن بر کمپرسورهای دندانپزشکی به ارزش این محصول و کارآیی آن می‌افزاید.

در برخی موارد می‌توان به درخواست مشتری میکروفیلترهای مخصوصی را نیز برای تبدیل باد کمپرسور به هوای تنفسی تعبیه کرد تا عملیات ترمیم دندان با آرامش بیشتری برای مشتری انجام شود. در مدل‌های جدید کمپرسور دندانپزشکی طراحی زیبا و ابعاد مناسب، جذابیت بصری خاصی نیز به محیط مطب می‌دهد.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *